Hygienfaktorerna är de grundläggande faktorerna som måste fungera för att förvaltningen ska bli bra. Specialistkunskap i all ära men det är ofta de små detaljerna som ger kundnöjdhet.
Efter samtal med 3.000 bostadsrättsföreningar så har Storholmen sammanställt vilka hygienfaktorer som är viktigast. Vi har också byggt hela vår verksamhet med hygienfaktorerna i främsta rummet, vilket är en av orsakerna till att vi blivit så framgångsrika som förvaltare.
- Storholmen Direkt, vår kundtjänst och felanmälan, svarar på telefon på 40 sekunder oavsett om det är styrelsen eller medlemmar som ringer. Det är lätt att inse hur mycket smidigare det blir än att behöva lyssna på en wienervals av Strauss i 10 minuter när du väntar på att någon har tid att prata med dig.
- Vi har inga påslag på leverantörers fakturor – därmed sparar föreningen 10-30% av kostnaden. DET är oerhört mycket pengar…
- Vi har avtal med 3 månaders uppsägningstid. Enkelt. Vill ni inte ha med oss att göra ska det vara enkelt att byta förvaltare.
- Vite om 10.000. Ja varför inte? Om vi inte sköter oss så får föreningen vite.
- Pengarna på föreningens eget konto – inte på förvaltarens klientmedelskonto – förvaltaren ska inte vara bank.
Unikt? Ja verkligen. Intressant? Hör av er så berättar vi mer.
Storholmen brinner för att göra saker annorlunda och vi leder utvecklingen genom att vara innovativa och ifrågasättande!
På återhörande inom kort,
Anette Ullberg
070-119 31 31
anette.ullberg@storholmen.se
Storholmen Förvaltning