Alla förvaltare erbjuder i dag styrelsen en portal för ärendehanteringen. Alla utom en och det är Storholmen Förvaltning.
För att ge styrelsen ett riktigt stöd så ska det finnas information om generella ärenden, om ekonomin, om den tekniska förvaltningen och om fastighetsskötseln. Dessutom ska dessa ärenden visas helt transparent och styrelsen ska kunna se i realtid vad som händer i olika ärenden.
Styrelsen ska även enkelt kunna kommentera ärenden för att arbetet ska gå så smidigt som möjligt. Och när styrelsen kommenterar så gör ju styrelsen en del i förvaltningsjobbet och bör i rimlighetens namn få något för det, en aktivitetsbonus helt enkelt.
Ingen av de portaler som finns tillgängliga idag erbjuder det. Därför tillhandahåller Storholmen Förvaltning ingen portal. Storholmen Förvaltning har, i vanlig ordning skulle man kunna säga, tagit det hela ett steg längre och erbjuder istället Gateway.
En Gateway innehåller så mycket mer än en portal och är definitivt ett argument för er att vända er till Storholmen Förvaltning. Vi skriver ju ändå 2024 nu och om det är något som ska vara ett stöd – ett totalt stöd – till styrelsen så är det IT-plattformen.
Vi demonstrerar gärna Gateway för er i styrelsen. Det låter sig självklart göras snabbt och effektivt. När passar det er att ta första steget mot en helt annan värld och ett helt annat stöd i styrelsearbetet genom att göra ett gästbesök i Gateway? Hör av er om tid som passar.
Med vänlig hälsning och på återhörande,
Anette Ullberg
070-119 31 31
anette.ullberg@storholmen.se
Storholmen Förvaltning